Hello Australia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu Hello Australia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu

Hello Australia

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

04 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Hello you,

Nou daar ben ik dan, in een internetcafe te Sydney :)Jullie zullen waarschijnlijk allemaal op een oor liggen aangezien het in Nederland 10 uur vroeger is dan in Sydney.

Vrijdag nacht is onze trip daadwerkelijk begonnen.Rond half vier s'nachts werden Denise en ik door Rolf naar het vliegveld gebracht. Om 07.30 uur zouden we de lucht in gaan op weg naar onze favo engelsen. Voordat dit gebeurde hadden we een klein probleemje met het ticket van Denise. Mevrouw haar voornaam klopte niet. I.p.v Denise heette ze ineens ook Melissa. Zo konden we niet vliegen.Ik verloor bijna een poepie in mijn broek aangezien ik niet van plan was alleen te gaan.. Uiteindelijk was dit probleem na veel gelazer opgelost. BEDANKT HENK (man met bril achter balie van Britisch Airlines)!

Na het gedoetje liepen we einedelijk richting onze gate die oneindig verweg was. Door al het gesodemieter en het lange lopen konden we meteen plaats nemen in het vliegtuig.
In het vliegtuig kregen we te horen dat we 1 uur en 20 minuten moesten wachten aagezien er een probleem was. Godzijdank ben ik meteen in slaap gekwakkeld en heb ik verder niks meer van deze trip vernomen.
Na aankomst in Engeland zijn we over gestapt naar onze joekel van een vliegtuig " QUANTAS". Daar gingen we dan, onze 12 uur lange vlucht naar Singapore. Het vliegtuig was erg luxe. We hadden onze eigen tv met allerlei faciliteiten erop.
Ook het eten was goed te doen.
Het gekke was, en dit moet ik jullie even melden, is dat het om 3 uur in de middag al donker was buiten. IK deed mijn raampje open zag dus helemaal niks. We zijn echt door alle uren heen gereisd. Ik heb mijn klok wel 4x moeten veranderen.
In Singapore aangekomen mochten we even onze benen gaan strekken buiten het vliegtuig. We stonden op het dakterras (deze was ontzettend mooi) een sigaretje in de zon te roken.
Na een half uur moesten we het vliegtuig weer in om onze 7 uur durige trip naar Sydney te beginnen.BAH we hadden er geen enkele zin meer in. Vooral toen ik mijn berichtje van mevrouw snoof de Kroon kreeg. " HOE WAS JE VLUCHT?? EN HOE IS SYDNEY?" ! ;) ;) mooi hoor soof :) in totaal hebben we bijna 2 dagen over de trip gedaan.


OKeeee.... Daar waren we dan in Sydney! Iedereem achter de balie was zo aardig dat we er zelfs emotioneel van werden. Hey girlsss how r you doing!? Mogen ze in Nedereland war van leren.
Op het moment dat we uit het enorme vliegveld liepen zijn we buiten op een bankje geploft en een sigaret gaan roken. We keken elkaar aan maar besefte nog helemaal niet dat we er waren. Totdat er een chinees naar ons toe kwam om te vragen of we een bus nodig hadden om naar onze hostel te komen. Best, Denise en ik stapte in en keken gedurende de trip met onze mond open uit het raam. Toen we aankwamen bij onze hostel ondekte we dat iemand anders Denise haar backpack had meegenomen. AAARHHGG!! wat een pech! Gelukkig hebben we de man kunnen vinden in zijn hostel. pffieuuww!!
In onze kleine- even wennen- studenten achtige- surfers- maakt niet uit hoe je er uitziet hostel aankwamen zijn we naar bed gegaan.

De volgende ochtend( gisteren) zaten we om 08.00 uur aan ons ontbijt. lees- brood met jam en aanmaak koffie.
We hebben ons kloffie aangetrokken met slippers en tas en zijn naar het centrum van Sydney gelopen. Onderweg zijn we door The botaniac Gardens gewandeld. Ontzettend mooi! wauw! Zo groen en zoveel natuur en op de achtergrond hoge gebouwen. We hebben onze eigen sightseeing gedaan.
Natuurlijk hebben we het operagebouw gezien. We zijn langs de beroemde brug geweest in in the Sydney tower geklommen. Vanuit daar zijn we naar het Sydney aquarium geweest.. GROOT! Met haaien ;)en krokis.
We hebben ontzettend veel van Sydney gezien en waren bekaf toen we thuis kwamen. Lag om 19.00 uur te slapen en werd vanmorgen om 08.00 uur wakker.

Vandaag doen we rustig aan. Nog 1 nacht in Sydney. Mogen avond vliegen we naar Melbourne. Hier blijven we 3 dagen. Vannuit Melbourne varen we naar Tasmanie! Hier zullen we 2 weken verblijven omdat we hier gaan werken. Waarschijnlijk wordt dat ergens op het platteland ;)
Vanuit Tasmanie gaan we weer terug naar Sydney.. aangezien dit the place to be is voor new year :)

Zo ik ga even een koffie drinken in het centrum. Voor de mensen die het willen weten....het is nu ong. 24 graden. HEERLIJK ;)

Ik laat snel weer wat van me horen!

Dikke kus! en KNUffel

  • 04 December 2007 - 07:08

    Laura En Wil:

    Jeetje Melis,
    Wat een reis! Wij wilden ook nog eens naar Australie maar dat reizen is wel ff afzien! Lekker hoor die 24 graden! Hier kan de Sint t dak niet op anders waait hij er af! Altijd weer leuk om jouw reiservaringen te lezen!
    Kijk uit en geniet!
    Laura en Wil

  • 04 December 2007 - 09:34

    Debz:

    Heeel Mellie,
    Ben echt super blij om te horen dat je veilig bent aangekomen en je avontuur al meteen is begonnen. Ben eigelijk toch best wel een beetje jaloers... (ssstt niet door vertellen, want ik houd van nederland natuurlijk ;)).
    Nou girl geniet er lekker van. Ben echt heeeeel nieuwsgierig naar al je verhalen. Geef Denise een dikke kus van me.
    C U later alligator Kus

  • 04 December 2007 - 10:34

    Snoof:

    jezus mel ik geloof amper wat ik allemaal lees!! vind het zooo apart vreemd en geweldig tegelijk! wat maak jij nu allemaal al ontzettend veel mee joh. meer kan ik dr niet over zeggen

    tot ziens


  • 04 December 2007 - 21:35

    Sannie:

    Regen, wind, onweer en kou.. En Mellebel zit te bakken in de zon. En ik ben nog wel bang voor onweer. Wat een ongelofelijke reis. Zoals Sofie al zegt, zo onwerkelijk dat je al die dingen meemaakt terwijl wij onze "burgerlijke" leventjes leiden ( half 8 opstaan, half 9 achter je bureau tot 5 uur) met dikke truien aan en jij met je teenslippertjes door die bionogiets gardens naar Sydney loopt. Ik hoop dat dit een goed voorteken voor een prachtige reis zal zijn! Het is je gegund meid.

    Nou, ik ga maar weer iets burgerlijks doen ofzo, hahaha *nogsteeds jaloers op die 24 graden*

    Dikke kusss.. Appeltje!!

  • 05 December 2007 - 10:52

    Renée:

    Hallo meisje, wat leuk al zo snel iets van je te horen, ik vond het ook leuk je weer gezien te hebben op het feest van jiba. geniet met volle teugen van je aussi avontuur, en ik wens je ook een prettige st niklaasavond, hier is het deze avond ook feest met pepernoten en marsepein, de groetjes ook aan je vriendin.en voor jou nen extra knuffel.

  • 05 December 2007 - 15:39

    Marleen:

    Meeeeeeeeeeeeel,

    jeetje wat een verhaal...echt VET!!!
    Ik wil nu ook zeker gaan reizen, ben echt super jaloers op jou, wij zitten hier maar in die kou, bah bah!
    kom maar op met je volgende verhalen!
    heeeel veel plezier nog, geniet er van maar niet TE veel lol maken he, drek zien we je niet meer terug in ons kikkerlandje!!:-)dus niet te lang weg blijven hoor!!

    heeel veel liefs en een dikke knuffel!!

  • 07 December 2007 - 10:38

    Mams:

    Hai Meisje...

    Het is alweer bijna 1 week geleden dat je bent vertrokken... Het gaat zo ontzettend snel allemaal..

    Die "bejaarde" man met rode mantel en mijter ( wie zet er in godsnaam zo'n deuzig ding op zijn hoofd) is net de deur uit.. of die kerel met dat beest met zijn rode neus staat alweer te trapelen voor de deur!!

    "I'm dreaming of a white christmas."... echt niet!! Ik droom van witte stranden, en heerlijk met een drankje in de zon op een terrasje zitten!!

    Helaas.... pindakaas!! No way.. pats luchtbel!!Weer terug naar de realiteit..

    Nadenken over het kerstmenu... boodschappen doen...lange rijen voor de kassa..kerstboom zetten...en ga zo maar door!!

    En hebben we het feestmaal net door ons strotje geslikt... moeten weer afscheid gaan nemen van 2007!!Champagne..hapjes..het buikje weer rond!! Maar goed... dat hoort nu eenmaal bij december!!

    In januari kunnen we weer met een schone lei gaan beginnen...

    Melissa je begrijpt wel dat je een bofkontje bent!!Menig mens is jaloers op je..

    Nu meisje ik sluit af met de woorden:Have fun... but take care!!

    Dikke kuzzzzzzzzzzzzzz


  • 12 December 2007 - 07:56

    Alice:

    He Melis,

    Als ik dit type is het min 4 buiten. Wat een verschil.

    Ik zou het heeeeeelemaaaaaaal niet erg vinden om 2 vermoeidende dagen te reizen in een vliegtuig als ik wist dat ik lekker in een zonnig warm land Kerst zou vieren.

    Het lijkt me fantastisch om Sydney te zien. Ik zou alleen niet zo lang weg willen blijven, maar zo'n 3 a 4 weken vind ik helemaal geen probleem.

    Ik kijk er naar uit wat je over MELBOURNE schrijft en over de mensen daar. Hoe vieren ze daar kerst. Met een kerstboom of niet. Ik lees het wel.

    Heel veel plezier en sorry dat wij je geen goede reis hebben gewenst. Voor we het wisten was je al weer weg, dus bij deze Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier in Aussie en kijk goed uit voor crocs, kangeroes, koalas (wel mee op de foto he)en surfdudes of andere enge zwarte mannen met van die grote bossen zwart haar en grote lippen.

    Kusjes, ook namens Peter, Mike, Joey en Vinnie xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

Doeg aussie, hallo Breda

03 Januari 2008

2008

28 December 2007

heb even geen titel..

21 December 2007

surfen and sunburn

16 December 2007

on the road again
Melissa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 31910

Voorgaande reizen:

01 December 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: