heb even geen titel.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu heb even geen titel.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu

heb even geen titel..

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

28 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Weer even een bericht vanuit hierzo :)

Goed ik ga nu niet een heel spannend verhaal ophangen. Het zal jullie verbazen maar ik heb het gehad :) Ik wil naar huis :) Wat een droplul ben ik toch he. Zit ik helemaal aan de andere kant van de wereld waar de zon zou moeten schijnen(nu 1,5 week regen en bewolking) en dan wil ik weer naar het ijskoude oersaaie nederland..
Ik moet eerlijk toegeven dat Australie niet mijn soort manier van reizen is. De natuur is prachtig en er zijn mooie dingen te zien.Alleen er is iets wat ik hier mis. En ik heb me vanaf het begin afgevraagd wat dat is.. Cultuur. Precies cultuur mis ik hier. Elk stadje is in mijn ogen hetzelfde. Als je op de weg rijd zie je de HUNGRY JACK aka Burger king. De style van de usa.Ik zit er nu een maand en zou er nog twee moeten. Ik zie mezelf dat helemaal niet doen. Tentje in, tentje uit, verder rijden, fruit plukken,strand. Misschien klinkt het erg verwend, maar australie laat mijn hart niet sneller kloppen althans de oostkust niet.De dingen die ik nu heb gezien vond ik super. Geweldig mooi om gezien te hebben. En misschien ben ik ook te snel om een conclusie erover te trekken.

Gisteren reden we langs een tempel van de indiers die hier wonen. Alles uit de style van India. Ik ben naar binnengelopen. De vrouwen en mannen waren in de klederdracht van het land. We mochten in de tempel als we onze slippers uitdeden, handen wassen en een hoofddoek om deden. We werden hartelijk verwelkomd en we kregen eten, thee enz. Ik zat op de grond te kijken hoe dat alle vrouwen gekleed waren en hoe gigantisch veel eten ze aan het klaarmaken waren.Ik kon daar wel uren blijven hangen. Geweldig om te zien wat hun cultuur is en de mentaliteit van deze mensen.
Eenmaal op de snelweg reden we weer langs de burgerking, kfc en de mac. Dat was het moment dat ik besefte, nee dit is niet mijn land.

Jullie zullen we met een mond vol tanden zitten nu. Hoe kan dat nou,,,, australie???
Jep...Ik zit dus veel liever in een land dat naar mijn mening meer cultuur heeft.

Ik moet nu dus voor mezelf bepapelen hoe ik wat ga doen. Ga ik eerder terug? Of maak ik het af? Jullie zullen allemaal schreeuwen MAAK HET AF GEK!! Dat is logisch... maar waarschijnlijk verwachten jullie australie zoals ik dacht dat het was ;)

  • 28 December 2007 - 07:36

    Laura En Wil:

    Hoi Melis,

    Bij het lezen van je bericht kan ik het me voorstellen wat je schrijft. Soms lijkt het leuker dan het in werkelijkheid is. Aan de andere kant is het zo dat je soms van die dipies hebt en dat je wat anders wilt of dat je sommige dingen mist. Dit is heel normaal!
    Laat het even bezinken voor je beslissingen neemt en ga naar een leuk gebied waar jij van kan genieten! Sterkte met je keuze!En een prettige jaarwisseling en heel veel geluk in 2008!

    Veel liefs Laura en Wil

  • 28 December 2007 - 08:30

    Mams:

    Mai Mel,

    Dat is even slikken....jammer dat je het "even niet ziet zitten".Misschien heb je inderdaad TE hoge verwachtingen gehad!! Je moet niet vergeten dat je net uit het zonnige Griekenland bent gekomen...dat was voor jou een hele leuke tijd... het werken... de mensen. de warme Griekse cultuur!!Daar onder het genot van een wijntje op het strand is het idee geboren om deze trip te gaan maken... misschien te impulsief geweest.

    Maar oke.. de dipjes horen erbij...maar besef dat deze reis een ervaring is die menigeen zou willen ervaren!!
    De Macs en al die andere freetschuren heb je nu eenmaal overal.. maar ik kan me het wel voorstellen als je de ene na de ander tegenkomt!!Geniet van het gene wat op je pad komt, ook is het maar klein!

    Het is jammer dat het weer daar niet meewerkt.. maar die garantie krijg je het met het boeken niet bij....

    Denk goed na wat je gaat doen... je bent er nu en misschien kom je er niet meer, dus haal eruit wat erin zit!!
    Terug komen kan snel geregeld worden, dat is het punt niet.Je zit zo weer in the plane home... maar is dat wat je wil????

    Vergeet niet dat Nederland na een paar dagen heel saai gaat worden.. januari en februari zijn de vervelendste maanden van het jaar....maart begint het weer een beetje op te lijken... op naar het voorjaar!!!Heerlijk ...

    Zo meisje... it's up to you...think and think!!!!
    Voor straks... een knallend oudjaar... op naar het bruisend 2008....!!!!

    Have fun,but be care

    Een hele dikke knuffel en een big kisssssssss
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 28 December 2007 - 13:20

    Snoof:

    ja Mel, ben het helemaal eens met je moeder. Ennuh als je straks terug komt uit australie over 2 maanden :) dan ga je lekker naar india. toch
    dag snodda ik heb n kater xxxxxxx

  • 29 December 2007 - 21:57

    Anouk:

    Die Melis, vlucht nieuw zeeland boeken dan wellicht valt dat beter in de smaak, beetje hollandser. S6 en bent gek dat je terug wil maar begrijp het ook wel. Zou willen ruilen hier is het zoooo druk, liefs anouk en alvast happy new year!

  • 30 December 2007 - 10:55

    Miranda:

    Hoi Melis,
    Toen ik van de zomer als hostess ging werken, ben ik per toeval op jouw site belandt. Genoten van je leuke herkenbare verhalen. Australie ben ik zelf 4 jaar geleden geweest, en t echte australie vind je zeker niet ad oostkust, maar vooral in het binnenland. zie voor meer info www.miranda.waarbenjij.nu.

  • 31 December 2007 - 14:02

    Sandra:

    Hey lekker wijf..

    2e keer al! begint niet goed te klinken vrouwke.. Misschien is reizen hetzelfde als mannen.. Heb je het eenmaal gehad dan heb je het ook GEHAD !!! Hahahaha :P Denk goed na wat je doet, zodat je nooit spijt zal krijgen van je keuze.

    We horen het wel. Een héle fijne jaarwisseling.. Ik hoop dat je daar nog je lol in zult vinden.

    DIkkeee kusss Sannie en Bartie APPELTJE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

Doeg aussie, hallo Breda

03 Januari 2008

2008

28 December 2007

heb even geen titel..

21 December 2007

surfen and sunburn

16 December 2007

on the road again
Melissa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 31848

Voorgaande reizen:

01 December 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: