surfen and sunburn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu surfen and sunburn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu

surfen and sunburn

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

21 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Vandaag schrijf ik een piep klein berichtje met wat foto's aangezien de enige internetcafe in het stadje ontzettend duur is :)

Samen met Denise en etsie ketsie, onze auto (betekend overgens soms wel soms niet in grieks) zitten we al 5 dagen in Bonny Hill. Een stadje aan het strand op een camping. Hartstikke leuk joh camperen. Ben er helemaal fan van. We hebben zelfs een membership card in ontvangst genomen:D Hiermee krij je 10% korting dus dat is mooi meegenomen. Verder zijn we ontzettend rustig bezig geweest. Beetje luieren, lezen, muziek luisteren en koken. Eergisteren heb ik voor het eerst met op een surfplank geestaan. Jawel we hadden les. Onderweg naar het strand kregen we een radio bericht te horen over een surfer die net door een haai is aangevallen. 200 km van Bonny Hill.
SLIK! 7 kleuren poep in onze broek.. Die haai zwemt loei hard dus die is binnen no time 200 km verder. Niet over nadenken en gewoon doen. gheghe..
aangekomen op het strand staat er natuurlijk een super surfdude met goud blond haar op ons te wachten.
2 uur les in totaal en jawel, jawel ik heb 3 maal op het plankje gestaan. Heel hard juichend naar onze leraar ;)Na deze les waren we gebroken! jezus! wat een kracht moet je gebruiken.. op die plank staan en meegaan is een eitje maar dan weer tegen die golven in gaan lopen om een goeie golf te pakken kost je bergen met energie!
Goed deze dag hebben we ook verder op het strand doorgebracht waar we ontzettend verbrand zijn aangezien het boven de dertig graden is en het lijkt alsof de zon op 10 km afstand schijnt.
Tik tak, de tijd dringt!! Ik ga het afronden want ik wil jullie graag de foto's laten zien.

IK WENS JULLE ALLEN EEN HARSTIKKE, SUPERTOFFE, KNALLEND KERSTMIS!! HOHOHO! YOEHOEE ALLEMAAL UIT ONZE NAAD!

Nou wij niet want wij hebben helemaaaal geen kerstgevoel en we zitten ook helemaaal niet te wachten op die ouwe vent met zijn rood-neuzige beest! Wij bakken nog even op het strand. Morgen gaan we weer verder rijden. nog 1800 km naar Cairns..:) Maar dit doen we in heeeeeeeeel veel stappen... Eeen hele dikke kus en ik denk aan jullie tijdens de feetdagen.

  • 21 December 2007 - 12:11

    Mrie:

    Lieve Melis!

    IK BEN STIKJALOERS! ik wil ook surfen! ben blij dat het goed met je gaat. Ik ben weer even terug uit Oostenrijk, super zware opleidingsweken gehad en een snowboardongeluk waar ik een gekneusde rug en ribben aan heb over gehouden maar verder gaat alles prima! Over een paar weken vertrek ik weer om Kaprun eens mooi op zijn kop te zetten! Schat heel veel plezier nog en blijven oefenen met surfen dan kunnen we als we terug zijn eens een keer samen die golven riden!

    Liebe gruBen en een dikke kus

    Mariek


  • 21 December 2007 - 15:55

    Laura En Wil:

    Hoi Melis wat leuk om jouw belevenissen te lezen! Heerlijk lekker doen wat je wil! Ja pas op voor die haaien he!!!!
    Leuk autootje!! Moeilijk dat links rijden?
    Wensen wij je fijne Kerstdagen toe en een heel goed 2008!

    Laura en Wil

  • 21 December 2007 - 21:43

    Debz:

    Jij ook een fijne kerst en een super 2007!!!

  • 22 December 2007 - 13:28

    Antie:

    Hé MelisKikkervis,

    (halfuur aan dit bericht gewerkt, en tot mijn afschuw werd het door één of ander duistere reden niet geplaatst !! Dus opnieuw. Gelukkig een deel in word opgeslagen (eerder ervaren). Misschien komt het later. Dan maar dubbel en net iets anders)

    Eindelijk heb ik de tijd genomen jouw berichten uitgebreid te lezen. Vakantie is nu immers een feit, (casi) dos semanas!! Dus lekker lummelen, knutselen en natuurlijk tussen de regels door....housekeeping. Yoehoeoeoe !!
    Het zijn hele leuke verhalen. Heb ook vreselijk moeten lachen om het Oepil oftewel neusbulkjes verhaal. Rondom het bed heb je grote kans dit soort viezigheid tegen te komen. mensen liggen lekker warm in hun bedje en hebben geen zin hun grote blote voeten op het koude kamerzeil te plaatsen om het netjes in een prullebak te droppen. Dus wegschieten maar.
    Dit soort verhalen doen mij direct denken aan honderd jaar terug.
    Backpacken (maar dan ècht backpacken, (met,jawel,3 flinke koffers!!) dus, niks nie autootje huren,laat staan kópen) in California.
    Vriendin was beroofd van haar geld, dus we moesten het met mijn vakantiecentjes doen. Dat betekende een super low buget vakantie. Vieze kamers met toilet en douche op de gang. Jakkie. In de douche, schoenen aan , niets aanraken, als een pilaar rechtop blijven staan, armen binnenboord, en jezelf krampachtig afpoetsen met het enige wat (ogenschijnlijk)niet besmet was, het water. Eenmaal in bed, wakker blijven om niet de kans te lopen van het schoonst bevonden plekje af te geraken !
    Sindsdien mijn gouden tip.... waar je ook heen gaat, Melis.... een 1 pers dekbedovertrek meenemen. Een groter gat maken, de instopstrook over het benielerde kussen leggen en je lekker nestelen ín je eigeste dekbedovertrek !!!
    Of, zoals Monique en ik deden in Djakarta, zolang mogelijk in de disco blijven hangen ( op het puntje van de stoel, want ook die was smerig) zodat je nog maar 2 uurtjes in je tjitjak kamer hoefde te vertoeven.

    Het is hier geweldig mooi wintersportweer. Ongeveer zo’n 35 graden temperatuurverschil met jouw omgeving.
    0 tot -5 graden, het gaat weer een beetje op Nederland lijken. Het doet me eigenlijk wel goed, het klopt weer een beetje. Steef is al 2x gaan schaatsen bij IJsvermaak.
    Misschien kan je nog herinneren. 10- 12 jaar geleden hadden we jou en Thomas lid gemaakt. En dat zijn jullie nog steeds!!!
    We kunnen er nu eindelijk weer gebruik van maken (gelukkig wordt er niet op naam gecontroleerd) Ik snap dat je absoluut niet aan schaatsen denkt, wanneer je in de tropische hitte tussen de haaien kunt zwemmen. Koekensiemaalausss kindchen, schnell wegzwiemmen, hoor (ghighi).

    Nou , lieverd weer genoeg geklets. Gróéte aan die vriendinlief.
    Ook kusjes van NeefSteef
    TOEDELOETIE

  • 23 December 2007 - 11:48

    San:

    Hey tuttebel..

    hahaha leuk man.. Surfen! Ik zie je al helemaal na veel moeite en een halve middag oefenen uit je naad gaan op de plank omdat je er eindelijk opstaat en er dan vervolgens afflikkert omdat je zo enthousiast beweegd!

    Echt een leuke kerstfoto in 't zand met je slippers derbij :P! Ik heb hem al als achtergrond! Jij natuurlijk ook hele fijne kerstdagen! Ik zou niet weten wat ik liever heb.. Niet zonder vijf lagen dikke kleding naar buiten kunnen, op je bek gaan voor de boere bond omdat het zo glad is en elke avond rillend in slaap vallen (omdat je vriend het zo LEKKER vindt om met open raam te slapen) of met je verbrande kont op het strand liggen! Nee, ik corrigeer, ik zou het WEL weten!

    Ik heb nou ook heerlijk vakantie, anderhalve week genieten samen met mijn kerel! En het huis ziet er echt géwéldíg uit (al zeg ik het zelf); kerstman hier, leuk boompje met dikke cadeaus eronder daar (jammergenoeg allemaal voor andere) en mijn leukste kerstcadeau; een vent die ook daadwerkelijk anderhalve week bij me is! Ben benieuwd hoelang het duurt voordat we elkaar het kot uit vechten (ja het gaat nogsteeds goed).

    Maargoed lieverd, ik ga ook nog ff het een en ander op de mail zetten, dus je ziet 't wel! Dikke kussss ook van Bartholemeus. APPELTJE!

  • 23 December 2007 - 21:53

    Alice:

    Hai Melis, How are you done. Zo te lezen fantastisch. Ben en blijf heerlijk jaloers op jou. Wou dat ik vroeger ook zoveel lef had als jij om zo'n reis te maken. Ben je nou ook zo'n surfdudechick geworden of valt dat wel mee. En ik maar zeggen dat je uit moet kijken voor de walibis en crocs. Er is niets gezegd over haaien. Leuke foto's, vooral de kerstgroet van jullie. En ook jullie etsie ketsie is grappig. Uit welk jaar is hij eigenlijk. Ik denk dat het kamperen uiteindelijk schoner en frisser is dan die hotelkamer met oep...grrrrrrrrr.

    Nou Melis, ik wens jou en Denise toch een hele fijne kerst toe. Al weet ik niet of je dit in je tentje gaat vieren met een 4gangendiner en een orkest buiten de tent of aan het strand met een picnicmandje.

    Ik kijk met smacht uit naar je verdere verhalen.

    Ga morgen Isabel, Merce en Tomeu ophalen van Brussel. Ze komen een week over voor de kerst en Oud&Nieuw. Leuk he.

    Bye Bye and lots of kisses from me and my family of course.
    Alice, Peter, Mike, Joey en Vinnie
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 December 2007 - 14:38

    Marian Rob T.A.R.:

    Hey freelander,

    Gaat goed met je he. Heerlijk om te zien en lezen hoe jullie daar bezig zijn. Lekker geen tijd om die oude man met baard en puntmuts te missen. Geniet er van. Tot volgend jaar.
    Kusjes van ons

  • 24 December 2007 - 22:05

    Kim:

    haha, ik ben jalours op de surfboys!!! Geniet lekker meid, jij ook fijne dagen daar zal idd wel erg raar zijn..kerst boven de 20 graden met strand en zon! Heerlijk als het mij vraagt!
    Hier is het koud en hard werken..! Geniet dus lekker!

    Erg leuk om al je verhalen te lezen, ben benieuwd naar de volgende!

    Liefs Kim


  • 27 December 2007 - 20:47

    Snoooof:

    heee chickaaaa!! wat supercooool dat je gesurfd heb joh! dat pakkie staat je goed ouwe. Kerst is alweer voorbij.. was gezellig en lekker veel gezopen. ben nu weer aan het zuipen zo bredaaa in.. lekker standaard. jij zit daar in fucking 30 graden!! wat heerlijk mel, iedereeen moet toch jaloers op je zijn. en wat hebben jullie n mega stoere wagen uitgezocht zeg!! hahaha die zou ik ook gekozen hebben hahah! kijk je wel n beetje uit met autorijden daar. Goed op de weg letten en niet alleen maar dat australische gebleeer luisteren op de radio en lekker swingen achter het stuur. ik heb zin om zat te worden. rogier zit "gezellig " bij nac.. staan al weer met 2-0 achter. BOEIEND HE ja ik vertel ook allemaal maar wat ik zo'n beetje meemaak. dat is iig niks vergeleken met jou. hoe is t met bradwuuuurst?!hahahah nou ich gehe saufen vielen dank fur die auskunfte und ich hoffe schnell wieder etwas von dir zu hooooooren!!! dag meine liebe freundinneke enjoy mother fucking australieeeaaaaaaa!! ich enjoye breedje da heeerlijk!!!!! dag dag dag dag dag suuuuurfchickaa!!!! jdfaljfladsjfsj daaaaag meine liebe !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

Doeg aussie, hallo Breda

03 Januari 2008

2008

28 December 2007

heb even geen titel..

21 December 2007

surfen and sunburn

16 December 2007

on the road again
Melissa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2589
Totaal aantal bezoekers 32327

Voorgaande reizen:

01 December 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: