No worries, yeah right! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu No worries, yeah right! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu

No worries, yeah right!

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Oef het is al een tijd geleden dat ik heb gescreven op deze site. Mede doordat ze bezig waren met het onderhoud ervan. De laatste keer dat ik heb geschreven zat ik in Sydney. Guess what??! Ben ik nu weer.
Ik ben nu al 2 weken onderweg. En natuurlijk ga ik jullie nu alles vertellen wat er in deze 2 weken op mijn pad is gekomen.

Vorige week woensdag zijn we vanuit Sydney naar Melbourne gevlogen. Spannend om weer een grote stad te gaan bezichtigen waarvan we alleen hebben kunnen dromen. We vlogen best laat dus we kwamen rond 22.00 uur in onze nieuwe stek aan. Dit is altijd erg afwachten. Aangezien we tijdens onze laatste nacht in Sydney rechtop in ons bed zaten om alle bedbugs van ons lichaam af te krabben. BAH! Was niet erg schoon dus. Tot onze grote verbazing Hadden we een erg schone tweepersoons kamer met een eigen bad en wc erin. Erg prettig om even niet op een toilet te moeten poepen terwijl er iemand anders buiten staat te wachten voor de volgende drol. Ook de mensen die we in het hostel ontmoet hebben zijn erg leuk. S'avonds lekker met een jointje en een biertje buiten op het balkon zitten ;)
De ochtend nadat we waren aangekomen hebben we onze rugzak gepakt en zijn we daar Melbourne heen gelopen.(onze benen zijn o zo gespierd wanneer we terug komen)
Mooie stad en ook de mensen zijn er vriendelijker dan in Sydney. Het is ook niet zo gehaast als hier. We hebben onze hele dag doorgebracht in de stad en zoveel mogelijk gezien. Ik moet zeggen dat de gebouwen in Sydney prachtig zijn, mooier dan in Melbourne. Maar in Melbourne voel ik me een stuk meer thuis.
De dag erop hebben we THE GREAT OCEAN ROAD gedaan. Met een busje zijn we de bergen in gereden. Ontzettend mooi weer. We hebben de twelve apostels gezien wat een bijzondere indruk heeft gemaakt. Super dag! Ik heb er foto's van en zal deze een keer erop zetten. Tot die tijd verstuur ik de foto's gewoon per mail naar mensen.Ook hebben we de Koala's in de boom zien hangen en de Kangaroos aan de kant van de weg zien staan.
Goed dat was Melbourne. We vinden de steden super maar zijn hier meer om de natuur te zien. Ik moet zeggen dat het me herinnerd aan New york. Leuk, maar na een paar grote gebouwen heb je het wel weer gezien. Vandaar ook dat we de volgende dag naar Tasmanie zijn gevlogen. Wat een natuur! en onze hostel was om te zoenen.Geweldig! Hij was net geopend dus alles was gloedje nieuw. Je rook zelfs de verf die net op de muren was gesmeerd. Het is een soort kerk met een geweldig groot balkon. Onze kamer was netjes met een houte vloer. O o wat mis ik het! Zo schoon! De mensen van het eiland zijn nog vriendelijker dan in Melbourne. Iedereen helpt je. Je hoeft maar even je plattegrond open te klappen en bedenkelijk te kijken of er komt al iemand aan rennen. "Hello Dear". Moet je voorstellen dat wij tegen onbekende mensen "hallo lieverd" zeggen. De eerste volle dag in Tasmanie verveelde ik me het apenlazerus. Het was zondag en er was geen kip op de weg. Van sydney, Melbourne naar Tasmanie. Dat is net zo'n omslag punt als dat je besluit van Amsterdam in zundert te wonen. Ook het uitgaansleven was er Not done! gehgeh..pubs waar iedereen komt zowel jong als oud en iedereen even luchtig is gekleed. Lees= Zo naakt als maar kan. De vellen van de oudere dames vlogen om je oren. Na een biertje hebben we dan ook de benen genomen. We zijn aangeschoven bij ons gezellige gezelschap van de hostel. Hele andere mensen dan in de steden. Het was een tweede familie met wie je alles kon delen. De volgende dag hadden we een auto gehuurd. Jawel Denise en ik aan de verkeerde kant van de weg rijden. Na tien keer proberen de schakelaar aan de rechterhand te pakken en de ruitenwissers aanzetten als je je knipperlicht wilt gebruiken ging het prima. Deze auto hadden we voornamelijk gehuurd omdat we hadden gereageerd op een baantje aan de oostkust van Tasmanie. 2,5 uur van onze hostel vandaan. Swanseay heet het plaatsje. Goed wij erheen karren. Het zou betekenen dat als we er zouden gaan werken een gratis caravan zouden krijgen. De loon zou $18 per uur zijn. vier dagen werken en dit ongeveer 4 uur per dag. Klinkt helemaal gezellig. MAAAAR we zouden er amderhalve maand moeten zitten. We dachten dat we er surflessen konden nemen in onze vrije tijd. Daar aangekomen zien we een straat met: postkantoor, supermarkt, pub, winkel en een bord dat je verwijst naar het strand. Het strand was ongeloodlijk smerig. Het stonk naar poep en je had overduidelijk waterschoenen nodig. Niks voor ons dus. Moet er niet aan denken om ergens vast te zitten voor anderhalve maand waar je in en uit een postkantoor gaat lopen om je tijd te spenderen. Geen baan voor ons dus.
Toen we uiteindlijk in ons geweldige hostel aankwamen hebben we rond de tafel gezeten om te kijken wat we moesten. Overal gekeken in kranten, hostels, prikboorden enz naar een baan. Op dat moment moet ik eerlijk zeggen dat ik me een beetje kuttig voelde. Ook omdat ik soms denise haar duitse nek wel eens om kan draaien! Toen dacht ik weet je wat, ik ga gewoon een maand eerder naar huis toe. Niet werken en gewoon mijn geld spenderen aan de leuke dingen plus 1 maand minder de neiging om iemand zijn nek om te floepen. Heb er over nagedacht en was ook echt van plan het zo aan te pakken. Totdat we een dag later weer een auto hadden gehuurd en heerlijk in het zonnetje reden. Nope blijf lekker hier! geen regen geen kou en een prachtig land plus een vriendinnetje aan mijn zijde van wie ik toch wel heel veel hou.
Goed weg gedachten op naar de bergen. Dit was eergisteren.
We zijn naar een national park geweest. Hier om the wine glass bay te bekijken. Dit was geen eitje kan ik je vertellen. We hebben VIER uur gewandeld....JA rolf GE_WAN_DELD! en niet zomaar 1,2,3 stap neeeee het was in de bush bush! KLauteren over stenen, wel 100 keer bijna op je snuit vallen, 1800 treden naar boven en weer naar beneden. (dit ging overgens wat makkelijker) tussen de kangaroos. Fantastisch..de beste wandeling ook. En we waren zo apentrots op onszelf. Wie had dat nou gedacht. Melissa en Denise op de wandelschoenen! Het was de moeite waard! Super. eerste helemaal omhoog naar het uitzichtpunt dan naar benden naar de bay zelf en dan weer helemaal omhoog naar de auto. Ook hier hebben ik natuurlijk foto's van gemaakt.
Gisteren hebben we met een brok in ons keel gedag gezecht tegen ons nestje en zijn we weer het vliegtuig ingestapt terug naar Sydney. Hier zit ik dan weer. En je raadt het nooit maar de hostel met the bedbugs was de enige waar nog plek was. (hoe kan dat toch??) Hier liggen we weer in een gemixte dorm voor 6 man. GEDVERDEMME. wat een vieze stinkende kamer. O man! Ik ben best een pietleut maar ik zou toch zweren dat iedereen zijn neus hiervoor zal ophalen. Ik lig in een bed (stapelbed) bovenop. Op mijn dekbed overtrek zitten vlekken waarvan ik niet wil weten hoe die daar komen. Aan de muur zit een snottebel incl. een neushaar. O, wat erg. Vooral stijf in bed liggen en die ogen gesloten houden. Niet bewegen en kans maken dat je elleboog in dat snotje komt zodat hij vervolgens de volgende morgen aan je armhaar zit genesteld. Kijk ook vooral niet op de grond. Hier ligt vanalles en nog wat. Nagels, papiertjes, pleisters etc. En jeuk! o man.. Ik denk dat mijn lichaam op de vieze kamer reageert. Goed nog 1 nacht en daarna hopen we onze auto voor de deur te hebben staan en weg te rijden.
De auto: ook zo'n dilemma! We kunnen afgaan op advertenties van backpackers of prive. Je zult dan ong. $1000 betalen. ieder $500. Dat is ongeveer de helft. Net wat meer 60% in euries. Maar dan zit de kans er dik in dat je bedonderd word en uiteindelijk langs de kant van de weg stil staat. Nu is het hier niet zo dat je ieder moment iemand kan aanhouden. Je hebt geluk dat er een auto langskomt om het half uur.Plus als er iets kapoet gaat moet je daar ook weer voor dokken. Denise en ik hebben geen enkel verstand ervan en dat zal de monteur ook wel merken. " even een nieuwe motor dames"
Ook is hier een organisatie die auto's verkoopt met een terugkoop. Dit houd in dat als we een auto kopen aan het einde van de rit hem weer kunnen inleveren. we krijgen dan 50% terug van ons geld. Plus is de auto helemaal gecheckt, heb je garantie, een nummer die je dag en nacht kan bereiken als je met pech aan de kant staat, goeie verzekering, aangeloten bij automonteuren en een camping set ;) Kortom je bent in goede handen. En aangezien ik het niet zo heel erg nodig vind om in de midle of nowhere stil te staan en uiteindelijk kangaroos moet gaan slachten omdat ik anders zelf het loodje leg kies ik hier maar voor. $3500. krijgen we de helft van terug.hebben we hem uiteindelijk voor $1750. Dat is ongeveer 500 euro. Plus we hebben onze camping spullen. Lekker in de natuur zonder snot en pleisters!
Ik zou willen dat je me hierbij kon helpen pap! maar kleine baby's worden grote baby's dus moet het zelf doen. Heb ik weer een extra schouderklopje van mezelf in the pocket ;)
Nou jullie horen het wel wat het word. De volgende keer dat ik iets typ zal ik wel weer ergens zitten. Geen idee waar?? Maar dat komt allemaal goed! No worries ;)

  • 14 December 2007 - 08:08

    Snoooooof:

    Heeeeeee chickaaaaaa!!
    hahahaha wat heb jij mij aan t lachen gemaakt op deze vrijdagochtend om 09:00uur smorgens!! hahahaaaaaahahah!!
    ooooh mel wat geweldig allemaaal man
    die fotooooo's myyyy goooood!! het is toch GE-WEL-DIG!!!

    en wat ben ik trots op je dat je zoooo fucking lang gewandeld heb!! Maar door eeen suuuuuper teeering mooooie natuur! Echt jonge!! GEWELDIG kan dr niet over uit! en ik verklaar je echt voor n superkneus mongool als je eerder naar huis zou gaan! wat moet je hier nou joh in dit HOLLAND. de naam alleen al!! je zit nu fucking in AUSTRALIE!!! en dieee zeee man met die straaaaanden!!

    Heeerlijk om dit allemaal te lezen!! en als je pferdengebiss ff beu bent zeg je maar dat ze even n bradwurst moet gaan eten toch hahahah! Nou mel, heeel heeel heeeeel erg veeel plezier, uitkijken met alles en GENIET ERVAN!! ik kan niet wachten op je volgende verhaaal!!

    lovee youu snodda en TOT HORENS!!!!
    xxxxxxxxxxxx

  • 14 December 2007 - 09:01

    Daisy:

    Hai mel!
    Hhahaa bah bah.. al die oepils!
    Nu ik je verhalen lees, heb ik het er best voor over om over een paar jaar ook naar australie te gaan:P
    lijkt me echt leuk,, behalve al dat lopen dan! daar heb ik echt geen zin in..
    Nog maar een paar maanden en dan ben je al weer terug.. achja vorige keer was het half jaar en nu maar een paar maandjes dus komt goed..
    Mis je rolfo een beetje??
    Ik zit nu op school..
    saai saai saai..
    Ik snapte eerst al niet dat je een maand eerder terug wilde komen, het is hier echt koud!
    Mellie ik stop weer, ik spreek je nog wel!
    Dikke kus en ik mis je xx

  • 14 December 2007 - 09:58

    Mams:

    Hai lieverd....

    O wat fijn om weer wat van je te horen!! Zat echt in mijn piepzak toen je van de week vertelde alleen de trip voort te gaan zetten!! Ook al ben je zoals je zegt soms een "grote baby"...voor mij ben je toch nog dat kleine meisje wat uit vole borst het liedje Pippeloentje voordraagt met op het laatst het zinnetje..." skoppen met de skoentjes, da ma pippeloentje nie!!"

    En daarbij kan je altijd alles vragen aan papa en mij, ook hebben we niet altijd een passend antwoordt voor je!! Daarbij vertrouw ik op je gezonde verstand..Als je het mij vraagt zou ik voor die laatste optie gaan.. een goede betrouwbare bolide dus!!! Dat is heel belangrijk voor ...You gotta a move!!!

    Tjonge wat een verhalen meid... hartstikke tof!!
    O wat zou ik zo af en toe bij je willen zijn!! Maar voor mij geen slaapplaatsen met kriebelbeestjes en andere smerigheden!!
    Maar voor de natuur.... en het weer... GEWELDIG!!

    Zo meisje..dit was het weer....
    have fun... enjoy....be care!

    Dikke kuzzzzzzzzzzz
    xxxxxxxxxxxxxxxx


  • 14 December 2007 - 11:42

    Debz:

    Heeeeeeeeeejj Mel!!!!!!!!
    Super leuk weer wat van je te horen! Wat zijn jouw verhalen amusant zeg! Heb egt in een deuk gelegen! Kan nu al niet wachten op je volgende story! En trouwens ook niet tot je weer terug bent!
    Love You!
    Kus!

  • 14 December 2007 - 11:46

    Wiets:

    Hey Mel!!!

    Wat vet allemaal zeg!! Dat je dat zomaar ff allemaal onderneemt!!
    Ow en ik moest echt lachen om jou en de snotjes hahaha!! Heb jij weer!

    Hopelijk hoef je nooit meer in zo'n kamer te verblijven!

    Heel veel plezier, uitkijken en geniet ervan!!

    Dikke kusXXX

  • 14 December 2007 - 18:14

    Marian A:

    Hey Melissa,

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Je mam zag het niet zo zitten als jij in je uppie verder zou gaan. Is toch ook wel te begrijpen he, zo'n mooie meid daar in dat enorme land.
    De foto's zijn fantastisch, prachtige plaatjes vn de natuur enzo. Ik heb veel familie wonen in Australie misschien ga ik er ooit ook eens naar toe.
    Zo meis, lekker genieten verder. En voorzichtig he.
    Kusjes van Rob, Thomas, Anda en Risha en natuurlijk van mij.
    Doeg.

  • 14 December 2007 - 21:19

    Laura En Wil:

    Hoi Melis,
    Wat een verhaal! Heel avontuurlijk en daar moet je wel eens wat voor laten! En dat is in dit geval wat luxe! Afzien dus in enge hostels! Zelf zou ik ook niet alleen verder gaan! Maak goede afspraken en probeer elkaar soms ruimte te geven. Je hebt elkaar nodig! En je ma heeft gelijk! Kies voor zekerheid! Een goede auto is belangrijk daar! Doe voorzichtig!
    Veel plezier daar en we lezen je berichtjes!

    Dikke kusz
    Laura en Wil

  • 16 December 2007 - 08:13

    :-):

    En zo ga ik je dus heel de wereld over sjouwen... kizzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

Doeg aussie, hallo Breda

03 Januari 2008

2008

28 December 2007

heb even geen titel..

21 December 2007

surfen and sunburn

16 December 2007

on the road again
Melissa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 31914

Voorgaande reizen:

01 December 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: