2008 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu 2008 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu

2008

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

03 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

Allemaal een super de puper, knallend, bruisend, gelukkig,funky maar vooral gezond 2008!!
YOEHOEE!

Zoals jullie gemerkt hebben zit ik nog steeds in Aussie.Heb al even niks meer verteld doordat de ongelooflijk drukke feestdagen ertussen zaten.
Dan is nu weer het moment gekomen dat ik weer even heel diep terug ga denken en jullie vertellen hoe we deze weken hebben doorgebracht.

We zitten nu een maand in op dit enorme eiland waarvan het nu al 3 weken regent. Moet je voorstellen wat een teringbende dat oplevert op een campinglaats. Tent nat, modder en doordat het ook stormt waait een groot gedeelte IN je tent. Daar lig je dan in je natte slaapzak met je zaklampje. Helaas heeft mijn allerbeste maatje genaamd Ipod NAno het laatste loodje gelegd daardat deze is nat geworden!! G&*^$$#D(*! OOO wat baal ik daar van!300 nummers weg, foetsie!Ik had dat ding altijd aan, ik begon ervan te houden :(

Nu is het niet zo dat het regent aan een stuk door.
Nope soms schijnt de zon 2 uur. Ga je gezellig naar het strand.De gezelligheid duurt niet lang. De regen komt dan weer met bakken uit de lucht vallen.
DRAMA!Het lijkt wel of heel de noordkap is gemolten en linia recta de oostkust van aussie binnen waait!

Met Kerst waren we gestrand op een campingplaats in coffs Harbour. Een plaats dat tussen Port maquire en Byron Bay. Geweldige regen dus geen kerst op het strand.Godzijdank heeft dit piep kleine plaatsje ook een paar restaurantjes. Kerstavond doorgbracht bij de hindoe (rest. met gerechten uit india)Lekker stuk kip met een uitschieter van sambal. Jeus christ. Ik ben voor de eerste keer in mijn leven bijna van mijn stoel af gesodemietrd omdat het zo pittig was dat al je porien het begeven.Einde kerstmaal. gelukkig hadden we wat naan besteld.
Na dit geweldige uitje wilde we natuurlijk nog niet naar onze tent toe. We zijn naar het centrum gereden waar een aantal pubs zijn. Geen kip op de weg.. Pub gevonden na 10 minuten en binnen 10 minuten ook weer weg. Terug gereden naar onze favo tent en gaan slapen. EINDE KERSTAVOND.

Kerstochtend begon me JAWEl regen. We hebben voor onszelf pannenkoeken gemaakt met jam om het toch een beetje te vieren. Daarna terug naar ons bed om een boek te lezen. Tot onze grote verbazing kwam daar een zonnestraal!! :) en nog 1 !! YOEHOE! op naar het strand.
EINDE KERST

Na kerstmins zijn we verder gereden naar BYron Bay. De stad van de Hippies.In byron zaten we op een wat leukere campingplaats. Heel veel jongeren die mazaal naar deze stad komen om NYE te vieren. 3 hele gezellige overbuurmannen ontmoet. GElukkig hoefde we deze keer niet onze tent in te duiken omdat er verder niks te doen valt. Biertje, kletsen en dan rond 2 uur je nest in. Wat een verandering. Helaas vierde ze nieuwjaar bij vrienden thuis.
deze beruchte avond hebben wij doorgebracht in het centrum. Maar omdat het weer regende hebben wij tot 22.00 uur in etsie ketsie gezetn en muziek geluisterd. Na deze zeer vermoeide actie zijn we ons gaan opdoffen en vertrokken naar het centrum. Gelukkig droog! Aan het strand op een groot grasveld stond een hippie muziek te draaien met een paar laser lampen. DRuk, druk, druk. En het was droog dus iedereen stond buiten op Bob marley te dansen. 10 minuten voor tijd valt het weer met bakken uit de lucht. Storm. Daar stonden we dan onder een boom met mascara tot aan onze knieen.

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 gelukkig nieuwjaar ( muziek - bob marley)

Mensen dit ging zo snel. We hoorde hem niet eens aftellen. Geen vuurwerk. Alleen bob. Denise was zelfs ondertussen een blikje aan het weggooien. ZE had niet eens door dat het nieuwjaar was. HAHAHAHA WAT EEEEEEEEEEEEEEEEN FEEST!

Daarna zijn we maar een club binnen gelopen en heel hard gaan dansen. Club ging dicht om 03.00 uur. 04.00 uur in ons tentje. Slaapie doen. :)
En op mijn klok kijken wanneer jullie een bruisende party hebben. O wat miste ik mijn fam, vrienden en natuurlijk mijn lieve vriend in Nederland. Volgend jaar ben ik gewoon daar :)

Nieuwe jaar voor Denise begint goed. KLikt met overbuurman :) JAJA! Denise foetsie in the midle of the night ;)
Helaas hadden ze daarna nog maar een ontbijt met elkaar. (gisteren)
Nu contact. Hij woont in Canberra (hoofdstad aussie) dus je weet maar nooit.
Na ons ontzettend kleffe afscheid zijn we naar de vuurtoren van cape byron gereden. En weet je wat we zagen??? HAAIEN! JA, honderden! Grote joekels in het water met een vin die overal bovenuit komt. Je zou er maar aan het surfen zijn. Een hele kolonie die je opvreet!

Nu zitten we in Surfers paradise. Ja dit is gaaf! helaas weer regen..dus geen strand voor ons. We zijn aan het schuilen in het internetcafe.
Ik ben nog steeds aan het nadenken wat ik ga doen. ik heb denise voorgesteld om misschien naar thailand of indonesie te vliegen. Maar zij wil koste wat het kost hier blijven. Ondanks de regen die niet op lijkt te houden.
Misschien dat ik het ga proberen om naar azie te gaan. Alleen weet ik niet of ik dit alleen wil doen.
Het zou een perfecte oplossing zijn. Cultuur, cultuur,cultuur, natuur, zon en alles kost een poep en een scheet. Plus ik ben er binnen 4 uurtjes.

Wat een dilemma's! Iemand misschien iteresse om mee te gaan? :)

  • 03 Januari 2008 - 06:11

    Laura En Wil:

    Happy New Year! Veel gezondheid en liefde in 2008! We hebben je dat al gewenst tijdens het belletje met je moeder om een uur of 2(nl-tijd) maar we doen het zo nog maar een keer! Jeetje wat een domper voor je dat het weer zo slecht is! Dan gaat de pret er snel van af,lijkt me! Jeetje jij blij dat je familie haai niet zag tijdens jouw surfen! Zo te zien baal je nog steeds een beetje van Australie en zou je naar Azie willen. Is erg leuk maar om daar heen te gaan in je eentje is een hele onderneming vind ik! Zelf zou ik het doen maar als vrouw alleen zou ik twijfelen! Wie weet doet jouw oproep wat bij andere vriendinnen!
    Hou je taai en die zon gaat echt voor je schijnen! De Australian open in Melbourne laat altijd zien dat het dan heel erg mooi weer daar is!
    Dikke kus,
    Laura en Wil

  • 03 Januari 2008 - 08:00

    Sunitha:

    heeee Melo!
    Hoe is het nou meid? Lang niet gesproken en nog langer niet gfezien. Ik lees altijd je berichtjes hahaha ik lach altijd me ballen uit mijn broek als ik ze lees! Maarre je moet maar gewoon snel terugkomen hoor! Ik ga bijna naar Suriname ik vertrek di 10 januari.Lekker naar de warmte, wel kut dat het regent bij jullie man! Ik zou als ik jou was ook wel naar india willen! Kut dat je vriendin daar wilt blijven, maarja samen is toch gezellige denk ik. Nou ik hoop dat je het nog leuk hebt daar ne dat alles goed gaat! Laat je niet opvreten door Jaws daaro he!

    Oke dikke kus!
    Gby mate! :p

  • 03 Januari 2008 - 20:08

    Pap:

    Hee Melis!! Wat is dat toch dat Denise kost wat kost daar wil blijven. Verzot op dat natte weer? Een paar honderd km zuidwaarts en je gaat nog snakken naar een buitje! En de cultuur komt je daar ook wel tegemoet. Indonesie is wel wat ver weg he? Maar goed, heb nog wat geduld. Wie weet hoe het gaat worden, wat je nog tegenkomt. We horen het wel. Dikke kus. Pa


  • 03 Januari 2008 - 20:14

    Pap:

    Natuurlijk nog een gelukkig 2008, een plezierige, zonnige start met een flinke dosis cultuur DownUnder. Maak eens kennis met de Aboriginals en hou die haaien op afstand!XX Pa

  • 04 Januari 2008 - 20:28

    Kim:

    Gelukkig Nieuwjaar!!

    Jeetje zeg balen van die regen! Niet je ideale kerst nee..maar goed je vergeet hem nooit meer!

    Doe voorzichtig en denk goed na wat je wilt gaan doen, Azie is als meisje alleen niet ideaal...Ik hoop voor je dat Denise straks mss met je mee zal gaan!

    Pas op voor de haaien! En hopelijk heb je mooie zonnige dagen voor de boeg en ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!

    XX

  • 05 Januari 2008 - 20:24

    Debz:

    Super 2008!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

Doeg aussie, hallo Breda

03 Januari 2008

2008

28 December 2007

heb even geen titel..

21 December 2007

surfen and sunburn

16 December 2007

on the road again
Melissa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 31846

Voorgaande reizen:

01 December 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: