Nog even over Dennis - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu Nog even over Dennis - Reisverslag uit Zákynthos, Griekenland van Melissa Hoeve - WaarBenJij.nu

Nog even over Dennis

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

12 September 2007 | Griekenland, Zákynthos

Hallo,

Ik moet jullie natuurlijk nog steed vertellen over de vrijdag van ST.Dennis.
Ik heb het namelijk erg druk gehad. Dan nu twee en halve week later vind ik een gat om het te gaan typen. Heb overgens ook weer wat foto's.
Vrijdag 24 augustus was dus de dag van St.Dennis. Denise en ik waren die avond om half zeven naar de stad vertrokken om de prosessie bij te wonen. Het was erg druk.Tuurlijk hadden we gewoon de auto gepakt! Deze konden we een paar strate verderop kwijt dus het viel mee. Een maal in de stad aangekomen zagen we i.p.v. het chaotische verkeer alleen maar mensen die door elkaar heen liepen. Druk, druk, druk! We stonden vlak bij de kerk zodat we het goed zouden zien. Eindelijk om half acht was het dan zover. Er kwam een fanfare aanzetten, tienatallen monikken en priesters, kinderen de met hielige vlaggen liepen.En ja hoor! Daar kwam dennis aan! kanonschoten die langs je oren vlogen en prachtig vuurwerk! Verder heb ik niet echt mensen op de grond zien liggen.We zijn even wat gaan lunchen ondertusen. Na een uur kwam de hele stoet weer voorbij. Nu stonden we helemaal vooraan dus hele mooie foto's genomen. Deze gaat denise verkleinen. Wanneer dit gedaan is zet ik ze er meteen op! Beloofd!
die avond waren mauro en christina ook van de party. We hebben geen aandacht aan dennis meer geschonken maar zijn uiteten geweest bij het slechste restaurant in zakynthos. VERSCHRIKKELIJK! Wat een vies eten. o o o ! nooit meer!
De dag was zeker de moeite waard om een keer mee te maken, maar het was niet zo zoals we verwacht hadden. Dat mensen op de grond gaan liggen enzo! tssssssss! Nee het was een bijzondere avond dat zeker.
De avond ervoor zijn we naar de kerk geweest, dit zal ik never nooit niet meer vergeten. Was ook niet echt het juiste moment om er heen te gaan, maar natuurlijk trokken denise en ik daar niks van aan. We stonden in een giga rij te wachten totdat we naar binnen mochten. In de rij waren mensen aan het duwen, knijpen, gillen en voorkruipen! Achter mij stond een zigeuner aan me te trekken omdat ze er langs wilde. Ze zeggen dat ze allen zoveel respect hebben voor deze kerk, maar dan wel voordat je de kerk ingaat tegen elkaar lopen schreeuwen, vloeken en alles doen wat dennis niet wilt. Goed het is dat ik voor een kerk stond anders had Ik even aan die zigeuner lopen trekken denk!
Goed na een uurtje mochten we dan eindelijk doorlopen naar binnen. Uiteraard moest er eerst een kaarje worden gebrand. Toen we binnen waren zagen we mensen slapen op de grond, huilen, lopen op handen en knieen. Het leek wel een gesticht i.p.v. een kerk. Wat we niet wisten was dat we in de rij stonden om die heerlijk gerimpelde voeten van em te zoenen. We schrokken ons het apenzuur toen we hem zagen staan. Je zag echt zijn tandjes en zijn gezicht was helemaal zwart. Hij had gewoon kleren aan. Als je de film de mummie hebt gezien dan krijg je enig idee hoe dat dennis er nu uit ziet. Denise was ondertussen de kerk uitgegaan. Geen behoefte om bij hem te komen. Ik bleef nog even staan omdat ik het wel interresant vond. De mensen voor mij maakte tachtig kruisjes voor hem en bleven die teentjes maar kussen. Goed er kwam natuurlijk een moment dat het my turn was. Ik stond op een verhoging. Sloeg twee kruisjes en deed net alsof ik zijn voeten kuste. Lees: bukte en ging met mijn hoofd naar zijn zoekjes. maakte een kus geluidje en liep weer weg! ehehehe! goed he! Dat hadden we ook weer gehad. De kerk was overgens erug mooi van binnen! super, vol met goed en allerlei kleurenposters aan de muren met heilige figuren erop. Zoveel mooier dan de kerken die wij gewent zijn.
Deze avond heeft wel een indruk achtergelaten. De mensen die daar binnen waren, zijn zo intens met hem bezig. Zelf buiten liepen mensen op handen en knieen rondjes om de kerk heen. Naast de kerk is een groot grasveld waar deze avond alle zigeuners boven op elkaars lip lagen te slapen. We zijn toch nog even in een bazaar schoenen en cd's gaan kopen. Een uur later zaten we heerlijk aan een baily's bij onze favo ultra moderne cafe, BASE. Op dat moment leken de gebeurtenissen met de erg gelovigen grieken erg ver weg.

Zo mijn tijd is om lieverds, ik moet weer verder. Het is al 22.00 uur. Moet nog eten. We gaan het makkelijk doen vanaaf. Lekker iets afhalen en een filmpje huren. Morgen probeer ik weer een nieuw verhaal te typen want heb nog het een en ander te vertellen

Liefs

  • 12 September 2007 - 19:48

    Mams:

    Halléloejá,

    Wat een verhaal is dit!! Trekken, duwen,knijpen, gillen en kussende zwarte tenen!! Jakkes.. maar ben weer helemaal op de hoogte van de perikelen daar in Zakynthos!! Zijn zoekjes...... daar had ik nog nooit van gehoord.. maar ja je bent nooit te oud om te leren!

    Eindelijk ... de foto's!! Lang gewacht en toch gekregen. Leuk om die bigsmile weer eens te zien van je. Gaat het goed met Ellen?? De laatste loodjes wegen het zwaarst.. daarom voor haar,lekker relaxen met de beentjes omhoog.... hoppa!!

    Heb niet veel te melden, alles zo zijn gangetje... Alleen Daisy heeft het erg druk met school, heel veel SO's de komende dagen.. dus blokken geblazen.. moest je de groeten doen met een dikke kuzzz..

    Papa is zich mentaal aan het voorbereiden voor de Singelloop die de 1e zondag in oktober weer van start zal gaan.. heb jij ook nog gelopen in een grijs verleden.. weet je nog??

    Met Luna ook alles kits.. daar straks heeft ze weer een poging ondernomen om over de schutting te klimmen... konden haar nog net op tijd terug fluiten!! Ik hoorde dat er een afrastering bestaat voor katten, waarbij als ze proberen te ontsnappen een stroomschok krijgen!!
    220 volt?? Luna gelijk in de krul als ze prison breakje wil spelen!! Ahh kasian,en dan al die vogeltjes die neerstrijken op de schutting... al de veertjes recht omhoog!!! Vroeger zag je ook veel glasscherven boven op een schutting bevestigd...... AHHHH KASIAN!!!!

    Nou dame ik ga stoppen want de inspiratie om verder te schrijven is opperdepop..

    Dikke kuzzzzzzzzzzzz
    Mam


  • 13 September 2007 - 08:38

    SNOOF THA POOF:

    Heee knodda verhalentypkoningin!!! Leuke foto's en mooi verhaaltje.. Dus ook op zakynthos hebben ze geschiftoooos! jezus wat eng ik zou echt bang zijn voor die mensen. en tenen kussen van een dode met n zwart hoofd.. hun zijn geeeeek ouweeeee!! maarjaaa je moet men in hun waarde laten he :D Ben blij dat het nog steeds goed gaat met mn indootje! je bent lekker bruin op die foto's!! Ik zit gezellig op school niks te doen want heb vrijstelling voor dit vak. K moet tot twee uur en dan vanavond weer terug naar school :S.. en het is vanavond nog wel dikkeee partyyyy in Breda!! HBO intro feest en de drie gezusters wordt vanavond geopend! het is tussen 21:00 en 23:00 gratis zuipenn!!! HOOR JE MEEEE FORRRRR FREEEEEEEE!! maarja snodda zit op school en morgen weer erste stunde anfangen :( zielig he!! Maar goed dat je er bij bent ouwee 3 november!! dat wordt leuk!! heb ik leuk bedacht he om dat te gaan doen!! gezellig met zn allen!

    nou snoddaa poddaaa snotterkloddder!!! zie je over n maaaaaaaaaaaaaand
    xxxxxxxxx snooooooooooooof thaaaa pooooooooof!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Zákynthos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

Doeg aussie, hallo Breda

03 Januari 2008

2008

28 December 2007

heb even geen titel..

21 December 2007

surfen and sunburn

16 December 2007

on the road again
Melissa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 31915

Voorgaande reizen:

01 December 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: